Ga naar de inhoud van deze pagina Ga naar het zoeken Ga naar het menu
Vorige pagina

Commissie Middelen & Algemene zaken

woensdag 4 december 2024

19:30 - 20:57
Locatie

Gemeentehuis Bladel, Raadszaal, Markt 21, 5531 BC Bladel

Voorzitter
A.E. (Arnoud) van Hulst
Toelichting

De uitzending wordt automatisch ondertiteld waardoor woorden en zinnen fouten kunnen bevatten. De ondertiteling is een paar uur na de vergadering zichtbaar. Je kunt de ondertiteling aanzetten door links onderin het scherm op de CC knop te klikken.

Agenda documenten

Uitzending

Agendapunten

  1. 1

    Besluit

    De voorzitter opent de vergadering om 19:30 uur.

    Er is bericht van verhindering binnengekomen van:

    • Uw voorzitter dhr. Schoenmakers en diens plaatsvervanger dhr. Van Hoof. Dhr. Van Hulst zit de vergadering voor en wordt als commissielid vervangen door dhr. Wouters (BT)
    • Dhr. Van Munster (VHP) wordt vervangen door dhr. Van Dun
    • Dhr. Van Weert (VVD)
  2. 2

    Besluit

    De agenda wordt gewijzigd vastgesteld:

    • agendapunt 7.6 R24.082 Algemene Plaatselijke Verordening Bladel 2025 wordt van de agenda gehaald.

    De conceptagenda is op vrijdag 22 november 2024 gepubliceerd.
    Op 28 november 2024 heeft het college de raad verzocht om het agendapunt over de APV te schrappen.
    Dhr. Beerens (CDA) stelt voor de APV van de agenda te halen, conform het voorstel van het college. De commissie besluit dienovereenkomstig.

  3. 3

    Besluit

    -

    Er hebben zich geen insprekers gemeld.

  4. 4

    Besluitenlijsten

    Onderwerp
    Besluitenlijst commissie MAZ 17 oktober 2024
  5. 4.1

    Besluit

    De besluitenlijst van de commissie MAZ van 17 oktober 2024 wordt ongewijzigd vastgesteld.

    Schriftelijke vragen

    Onderwerp
    CDA betreffende Tijdwinst herijking dorpsraden
  6. 4.2

    Besluit

    -

    Er vindt geen behandeling van de lijst van toezeggingen plaats.

  7. 5

    Besluit

    De commissie adviseert de gemeenteraad de ingekomen stukken en mededelingen van de commissie MAZ conform de voorgestelde wijze van afdoening vast te stellen.

  8. 5.1

    Ingekomen stukken zijn documenten die geadresseerd zijn aan de gemeenteraad.

    Besluit

    -

    Er vindt geen behandeling van een ingekomen stuk plaats.

  9. 5.2

    De volgende mededelingen zijn ter informatie voor de gemeenteraad door het college van burgemeester & wethouders vastgesteld:

    • Septembercirculaire 2024
    • Beleidsregel bevordering integriteitsbeoordelingen door het openbaar bestuur (Bibob) 2024 gemeente Bladel
    • Tussenrapportage collegeprogramma 2022-2026
    • Spreidingswet en Regioplan Brabant Zuidoost
    • Beleidsplan Vergunningen, Handhaving en Toezicht 2025-2028
    • Leidraad planning & control 2025
    • Evaluatie toeristenbelasting arbeidsmigranten 2022-2023

    Besluit

    -

    Er vindt geen behandeling van een mededeling plaats.

    Raadsmededelingen

    Onderwerp
    Mededeling: Beleidsplan Vergunningen, Handhaving en Toezicht 2025-2028
    Mededeling: Beleidsregel bevordering integriteitsbeoordelingen door het openbaar bestuur (Bibob) 2024 gemeente Bladel
    Mededeling: Evaluatie toeristenbelasting arbeidsmigranten 2022-2023
    Mededeling: Leidraad planning & control 2025
    Mededeling: Septembercirculaire 2024
    Mededeling: Spreidingswet en Regioplan Brabant Zuidoost
    Mededeling: Tussenrapportage collegeprogramma 2022-2026
  10. 6

    Besluit

    -

    Wethouder Van der Hamsvoort meldt dat op 13 november 2024 een tweede bijeenkomst over de uitbreiding van bedrijventerrein Hapert heeft plaatsgevonden met aanwonenden en perceeleigenaren, waar een ruwe schets van de gewenste gebiedsontwikkeling is gepresenteerd en Enexis een toelichting heeft gegeven op de opgave om de Kempen nu en in de toekomst van elektriciteit te kunnen (blijven) voorzien. De wethouder geeft aan de feedback op de schets mee te nemen en in de loop van 2025 meer inzicht te verwachten in de tracering van kabels en leidingen, waarna een uitwerking van het plan volgt. De portefeuillehouder geeft aan dat aanwonenden zorgen hebben (geuit), daar perceeleigenaren en toekomstige ondernemers erg enthousiast zijn over het plan.

  11. 7
    RAADSVOORSTELLEN
  12. 7.1

    In artikel 6 van de ‘Financiële verordening gemeente Bladel 2023’ is bepaald dat de raad tweemaal per jaar tussentijds geïnformeerd wordt over de voortgang van de begroting in het lopende dienstjaar. Dit gebeurt met de perspectiefnota en de najaarsnota. Deze rapportages gaan in op de afwijkingen ten opzichte van de begroting. De najaarsnota bevat de laatste stand van zaken met betrekking tot de uitvoering van de begroting 2024. De najaarsnota is tevens te benaderen via https://bladel.begrotingsapp.nl/


    2024-11-25: De technische begrotingswijzigingen zijn toegevoegd.

    Voorgesteld besluit

    1. De najaarsnota 2024 vast te stellen;
    2. In te stemmen met de bij de beleidsvelden weergegeven toevoegingen en onttrekkingen aan reserves;
    3. Het beschikbaar stellen van de benodigde budgetten voor realisering van de voor 2024 geplande activiteiten met een A-rubricering;
    4. De navolgende kredieten beschikbaar te stellen:
      a) Inspiratiepunt Visit Bladel € 237.000,-
      b) Aankoop Van Dissellaan 2-4 en Markt 10-11 € 1.499.000,-
    5. De in de najaarsnota opgenomen financiële uitkomsten voor de dienstjaren 2024 en volgende te accepteren door vaststelling van de 7e begrotingswijziging 2024 en de 2e begrotingswijziging 2025.

    Besluit

    De commissie oordeelt het voorstel voldoende voorbereid voor finale standpuntbepaling en dat de volgende punten uit de commissie zijn overgebleven voor bediscussiëring door de gemeenteraad:

    • het gevraagde krediet voor het inspiratiepunt Visit Bladel ad € 237.000,-: de (hoge) kosten voor het interieur (in de aanloop naar de 'ravijnjaren')
    • het gevraagde krediet voor de strategische aankoop van Van Dissellaan 2-4 en Markt 10-11 ad € 1.499.000,-: de financiële risico's

    De commissie adviseert de gemeenteraad om dit raadsvoorstel ongewijzigd als bespreekstuk te behandelen in de raadsvergadering van 19 december 2024.

    Portefeuillehouder Van Dongen geeft aan dat het college in maart 2025 vertrouwelijk met de raad in gesprek wil gaan over mogelijke bezuinigingsmaatregelen.
    Wethouder Van der Hamsvoort licht het concept inspiratiepunt en de ambities op het gebied van recreatie en toerisme toe. De wethouder refereert hierbij aan de raadsmededeling Inspiratiepunt Visit Bladel, de raadsinformatiebijeenkomst over toerisme en de in 2018 vastgestelde centrumvisie. De wethouder legt uit dat de gemeente eigenaar wordt van het inspiratiepunt en er een samenwerkingsovereenkomst met Visit Bladel is.
    Wethouder d'Haens licht toe dat de initiatiefnemers (eigenaar voormalige Posthof en ontwikkelende partij) van project Markthof (de realisatie van een supermarkt met appartementen erboven op de Posthof-locatie) en de huidige eigenaar van de panden aan de Van Dissellaan en Markt (SchipVast) geen overeenstemming bereikt krijgen. Het heikele punt hierbij is de vergoeding die verkoper wenst voor het beoogde ontwikkelrendement (er ligt een vergunning voor realisatie van een appartementencomplex). De wethouder licht toe dat nu wordt voorgesteld dat de gemeente de panden aankoopt voor (ongeveer) de oorspronkelijke aankoopprijs (zonder meerwaarde), onder de voorwaarde dat de verkopende partij (SchipVast) elders in de gemeente grondgebonden woningen mag realiseren op een locatie die zij reeds in eigendom hebben. Hiertoe is een vaststellingsovereenkomst getekend. Vervolgstap is dat een koopovereenkomst getekend wordt. In een anterieure overeenkomst wenst de gemeente de doorlevering van de aan te kopen panden aan de ontwikkelende partij van de Markthof vast te leggen. Dit is eveneens een vereiste voor het bestemmingsplan Markthof, dat economisch haalbaar dient te zijn en helderheid dient te scheppen over wie welke kosten draagt. Een andere afhankelijkheid hierbij is of de gemeente een subsidie van circa 1,5 miljoen toegekend krijgt voor het onrendabele gedeelte aan gemeentezijde van de centrumontwikkeling, aldus de wethouder. De wethouder geeft aan dat er geen plan B is voor het geval de 'doorverkoop' niet doorgaat, maar stelt dat het een ontwikkellocatie op een triple A-locatie betreft.
    Wethouder Jansen geeft aan dat de gebruikers van gemeenschapshuis BRUIS de middelen uit hun voormalige accommodatie of het aangeschafte meubilair van de oude Rabobank kunnen gebruiken. De interieurcommissie bewaakt dat de inrichting van de multifunctionele accommodatie (MFA) één mooi geheel wordt.

    Schriftelijke vragen

    Onderwerp
    BT inzake Proces ombuigingsmaatregelen
    CDA inzake Najaarsnota 2024
    CDA inzake Najaarsnota 2024
    CDA inzake Najaarsnota 2024
    VVD inzake Najaarsnota 2024
  13. 7.2

    Het normenkader voor de accountantscontrole geeft inzicht in de financiële kaders voor het uitvoeren van de rechtmatigheidscontrole voor 2024. Het normenkader voor de rechtmatigheidscontrole maakt onderdeel uit van het Controleprotocol.

    Voorgesteld besluit

    1. Het “Normenkader accountantscontrole 2024” vast te stellen waarin de kaders voor de financiële rechtmatigheidscontrole van de jaarrekening zijn opgenomen.

    Besluit

    De commissie oordeelt het voorstel voldoende voorbereid voor finale standpuntbepaling en dat geen specifieke punten uit de commissie zijn overgebleven voor bediscussiëring door de gemeenteraad.
    De commissie adviseert de gemeenteraad om dit raadsvoorstel ongewijzigd als hamerstuk te behandelen in de raadsvergadering van 19 december 2024, en daarmee conform het voorstel van het college te stemmen.

  14. 7.3

    In de ontwerpbegroting 2025, paragraaf 5.2. Lokale heffingen, zijn de meerjarige uitgangspunten van het voorgenomen tarievenbeleid geformuleerd. Voor de leges is kostendekking het uitgangspunt. De tarieven stijgen met de nagecalculeerde inflatiecorrectie van 3,4%.

    Voorgesteld besluit

    1. Vast te stellen de verordening op de heffing en invordering van leges 2025 met bijbehorende tarieventabel.

    Besluit

    De commissie oordeelt het voorstel voldoende voorbereid voor finale standpuntbepaling en dat geen specifieke punten uit de commissie zijn overgebleven voor bediscussiëring door de gemeenteraad.
    De commissie adviseert de gemeenteraad om dit raadsvoorstel ongewijzigd als hamerstuk te behandelen in de raadsvergadering van 19 december 2024, en daarmee conform het voorstel van het college te stemmen.

  15. 7.4

    In de ontwerpbegroting 2025, paragraaf 5.2 Lokale heffingen, zijn de meerjarige uitgangspunten van het voorgenomen tarievenbeleid geformuleerd. De verordeningen OZB, afvalstoffenheffing en rioolheffing zijn reeds in november door de gemeenteraad vastgesteld. Door omstandigheden is het voorstel voor de verordening toeristenbelasting 2025 separaat aan de raad aangeboden, evenals een voorstel tot wijziging van de verordening toeristenbelasting 2024.

    Voorgesteld besluit

    Vast te stellen:

    1. De verordening op de heffing en invordering van toeristenbelasting 2025; 
    2. De gewijzigde verordening op de heffing en invordering van toeristenbelasting 2024 en deze met terugwerkende kracht naar 1 januari 2024 in te laten gaan.

    Besluit

    De commissie oordeelt het voorstel voldoende voorbereid voor finale standpuntbepaling en dat de volgende punten uit de commissie zijn overgebleven voor bediscussiëring door de gemeenteraad:

    • het wijzigen van de verordening met terugwerkende kracht
    • de voorgestelde systematiek voor het belasten van arbeidsmigranten

    VVD overweegt een amendement in te dienen.
    De commissie adviseert de gemeenteraad om dit raadsvoorstel ongewijzigd als bespreekstuk te behandelen in de raadsvergadering van 19 december 2024.

    Portefeuillehouder Van der Hamsvoort licht toe dat de verordening toeristenbelasting beoogt mensen die geen ingezetene zijn van de gemeente Bladel te belasten voor de algemene voorzieningen die de gemeente biedt. De wethouder stelt dat de uitvoering van de verordening administratief niet ingewikkeld en/of tijdrovender is. De wethouder licht toe dat de verordening met terugwerkende kracht wordt gewijzigd vanwege de financiële risico's voor de gemeente. Mw. Van der Hamsvoort geeft aan dat nog gekeken wordt naar de wijze waarop de gemeente kan stimuleren om de leefomstandigheden van arbeidsmigranten te verbeteren.

    Schriftelijke vragen

    Onderwerp
    VVD inzake Verordening toeristenbelasting 2024 en 2025
  16. 7.5

    De gemeenteraad wordt in zijn controlerende taak ondersteund door een accountant die de gemeentelijke jaarrekening controleert en een verklaring afgeeft over de getrouwheid van de rekening. Overeenkomstig artikel 213 van de gemeentewet wijst de gemeenteraad een accountant aan die is belast met de controle van de jaarrekening.


    Het contract met de huidige accountant loopt tot en met boekjaar 2024. Er zijn geen verlengingsopties meer. Dit betekent dat voor de controle van boekjaar 2025 en verder een nieuwe overeenkomst met een accountant moet worden gesloten. Daartoe dient een aanbestedingsprocedure te worden gestart. Voor de start van de aanbestedingsprocedure is een inkoopstrategie opgesteld die nu ter vaststelling aan de gemeenteraad wordt voorgelegd.


    2024-11-29: De ondertekende versie van het raadvoorstel is toegevoegd aan de stukken.

    Voorgesteld besluit

    1. De inkoopstrategie van Bizob ‘Accountancy 2025 en verder’ ten behoeve van de levering van accountantsdiensten vast te stellen; 
    2. De griffier, zijnde dhr. J.F. van der Wiel, als afgevaardigde namens de gemeente Bladel aan te wijzen om zitting te nemen in het inkoopteam; 
    3. Het inkoopteam (zoals verwoord in de inkoopstrategie) opdracht te geven de aanbestedingsprocedure te doorlopen en het aanwijzingsbesluit voor de accountancydiensten voor de gemeente Bladel voor boekjaar 2025 en verder voor te bereiden.

    Besluit

    De commissie oordeelt het voorstel voldoende voorbereid voor finale standpuntbepaling en dat geen specifieke punten uit de commissie zijn overgebleven voor bediscussiëring door de gemeenteraad.
    De commissie adviseert de gemeenteraad om dit raadsvoorstel ongewijzigd als hamerstuk te behandelen in de raadsvergadering van 19 december 2024, en daarmee conform het voorstel van het presidium te stemmen.

  17. 7.6

    In de Algemene Plaatselijke Verordening (hierna: APV) worden onder andere voorschriften gegeven op het gebied van de openbare orde en veiligheid in de breedste zin van het woord. Elke gemeente kan deze onderwerpen op haar eigen manier regelen. In de meeste gevallen wordt de Model-APV van de Vereniging Nederlandse Gemeenten (VNG) gebruikt om de eigen APV in te richten. Het is gebruikelijk dat de APV periodiek wordt geactualiseerd vanwege wijzigingen in wetgeving of ontwikkelingen in de rechtspraak. Afgelopen versie (APV 2024) was vooral gericht op de inwerkingtreding van de Omgevingswet. Hierdoor zijn niet alle voorgestelde wijzigingen van de VNG verwerkt (najaar 2023 en zomer 2024). De voorgestelde wijzigingen zijn in deze versie, voor zover dat nodig is, verwerkt.


    2024-11-25: Er is een nieuwe versie van de was-wordt tabel toegevoegd.
    2024-11-28: Het college verzoekt om dit agendapunt te schrappen omdat er een fout in de APV staat. Artikel 2:71a Verbod Carbidschieten is per ongeluk gewijzigd terwijl dit niet had moeten gebeuren. Het college wil in februari 2025 een juiste versie aan de raad voorleggen.

    Voorgesteld besluit

    1. De Algemene Plaatselijke Verordening Bladel 2025 vast te stellen onder gelijktijdige intrekking van de Algemene Plaatselijke Verordening Bladel 2024.

    Besluit

    De commissie oordeelt het voorstel onvoldoende voorbereid voor finale standpuntbepaling en adviseert de gemeenteraad om dit raadsvoorstel niet te behandelen.

    Het college heeft verzocht om dit agendapunt te schrappen omdat er een fout in de APV staat. Artikel 2:71a Verbod Carbidschieten is per ongeluk gewijzigd terwijl dit niet had moeten gebeuren. Het college wil in februari 2025 een juiste versie aan de raad voorleggen.
    Bij vaststelling van de agenda (agendapunt 2) heeft de commissie conform het verzoek van het college besloten en het agendapunt geschrapt van de agenda.

  18. 7.7

    Er is nijpend tekort aan bouwgrond voor de groei van onze bedrijven. De provincie, waterschappen en 21 gemeenten hebben een regionale visie werklocaties voor Zuidoost-Brabant opgesteld. Deze visie vormt het kader waarbinnen de colleges van burgemeester en wethouders samen afspraken kunnen maken over de ontwikkeling van bestaande en nieuwe bedrijventerreinen. Deze programmeringsafspraken worden opgenomen in een uitvoeringsstrategie en -agenda.

    Voorgesteld besluit

    1. Visie werklocaties Metropoolregio Eindhoven, versie 4.1 vast te stellen.
    2. Kennis te nemen van de uitvoeringsstrategie en concept-uitvoeringsagenda.

    Besluit

    De commissie oordeelt het voorstel voldoende voorbereid voor finale standpuntbepaling en dat geen specifieke punten uit de commissie zijn overgebleven voor bediscussiëring door de gemeenteraad.
    De commissie adviseert de gemeenteraad om dit raadsvoorstel ongewijzigd als hamerstuk te behandelen in de raadsvergadering van 19 december 2024, en daarmee conform het voorstel van het college te stemmen.

    In reactie op een vraag van Bladel Transparant, geeft wethouder Van der Hamsvoort aan dat de Metropoolregio Eindhoven (MRE) uitwerkt hoe de raden op de hoogte te houden van de voortgang. De wethouder zegt toe de gemeenteraad goed op de hoogte te houden van de ontwikkelingen op het gebied van programmering werklocaties binnen de MRE.

  19. 7.8

    Beoogd wordt een ambulancepost te realiseren op het Kempisch Bedrijvenpark (KBP) in Hapert. Oplevering staat gepland voor eind 2025. De werkzaamheden voor het bouwrijp maken van het perceel zijn gaande en worden volgens planning eind november 2024 afgerond. Gemeente Bladel heeft met de GGD overeenstemming bereikt over het ontwerp van de ambulancepost en de huurovereenkomst. Gemeente Bladel is en blijft eigenaar van pand en grond; de GGD betaalt (kostendekkende) huur. Vervolgstap is de aanbesteding voor de realisatie van de ambulancepost. Vervolgens kan de bouw van het pand worden gegund aan een aannemer. Hiervoor is krediet benodigd. De raad is budgethouder en bevoegd dit krediet te verstrekken.


    2024-11-25: De 3e begrotingswijziging 2025 is toegevoegd.


    Eerdere besluitvorming:

    Voorgesteld besluit

    1. Het beschikbaar stellen van een krediet van € 3.420.000,- voor de stichtingskosten van de ambulancepost GGD. 
    2. De begroting 2025 dienovereenkomstig te wijzigen door vaststelling van de 3e begrotingswijziging 2025.

    Besluit

    De commissie oordeelt het voorstel voldoende voorbereid voor finale standpuntbepaling en dat geen specifieke punten uit de commissie zijn overgebleven voor bediscussiëring door de gemeenteraad.
    De commissie adviseert de gemeenteraad om dit raadsvoorstel ongewijzigd als hamerstuk te behandelen in de raadsvergadering van 19 december 2024, en daarmee conform het voorstel van het college te stemmen.

    Naar aanleiding van een vraag van Bladel Transparant geeft wethouder Van der Hamsvoort aan dat er gesprekken gaande zijn met de Veiligheidsregio over verplaatsing van de brandweerpost naar het Kempisch Bedrijvenpark (KBP). De Veiligheidsregio staat hier positief tegenover, maar stelt wel voorwaarden waaronder het snel en goed kunnen bereiken van de locatie door de vrijwilligers. Dit wordt gezamenlijk verder onderzocht.

    Schriftelijke vragen

    Onderwerp
    BT inzake Kredietvotering stichtingskosten ambulancepost GGD op KBP
  20. 7.9

    De gemeenten Bergeijk, Bladel, Eersel en Reusel-De Mierden werken samen binnen de gemeenschappelijke regeling Bedrijfsvoeringsorganisatie Participatiebedrijf KempenPlus op het gebied van werk en inkomen.
    De gemeenteraden zijn reeds in de gelegenheid gesteld een zienswijze in te dienen op de voorgestelde wijzigingen van de gemeenschappelijke regeling Kempenplus om:

    1. de uitvoering van de Participatieregeling 18+ Kempengemeenten formeel op te nemen in het takenpakket van KempenPlus;
    2. de taak bij KempenPlus te beleggen om leefgeld te verstrekken en een verplichte eigen bijdrage van een ontheemde te innen die verblijft in de gemeentelijke opvang en inkomsten heeft.

    Na verwerking van de eventuele zienswijzen, worden de raden nu gevraagd om het college toestemming te verlenen de gemeenschappelijke regeling te wijzigen. Dit is tevens een wettelijk vereiste op basis van de Wet gemeenschappelijke regelingen.


    Eerdere besluitvorming:

    Voorgesteld besluit

    1. Toestemming te verlenen aan het college om de gemeenschappelijke regeling bedrijfsvoerings-organisatie KempenPlus als volgt te wijzigen met terugwerkende kracht vanaf 1 januari 2024:
      Artikel 5 lid 1 wordt als volgt gewijzigd: Na subonderdeel f wordt een nieuw subonderdeel ingevoegd, luidende “g. Participatieregeling 18+ Kempengemeenten ”. 

    2. Toestemming te verlenen aan het college om de gemeenschappelijke regeling bedrijfsvoerings-organisatie KempenPlus als volgt te wijzigen met terugwerkende kracht vanaf 27 juni 2024: 



    Artikel 5 wordt als volgt gewijzigd: 

    1. In het eerste lid wordt na subonderdeel g een nieuw subonderdeel ingevoegd, luidende: “h. Tijdelijke wet opvang ontheemden Oekraïne” 
    2. In lid 2 wordt onderdeel c vernummerd naar onderdeel d. 
    3. In lid 2 wordt na onderdeel b een nieuw onderdeel c ingevoegd, luidende: “De uitvoering van de Tijdelijke wet opvang ontheemden Oekraïne is een uitzondering op het tweede lid, onder a van dit artikel. Het betreft enkel de taken voor zover deze betrekking hebben op: 
    • Verstrekken van de maandelijkse financiële toelage, inclusief terugvordering van ten onrechte of teveel verstrekte toelage 
    • Betaling van buitengewone kosten 
    • Het in rekening brengen van een vergoeding in de kosten van opvang.”

    Besluit

    De commissie oordeelt het voorstel voldoende voorbereid voor finale standpuntbepaling en dat geen specifieke punten uit de commissie zijn overgebleven voor bediscussiëring door de gemeenteraad.
    De commissie adviseert de gemeenteraad om dit raadsvoorstel ongewijzigd als hamerstuk te behandelen in de raadsvergadering van 19 december 2024, en daarmee conform het voorstel van het college te stemmen.

    Portefeuillehouder Jansen geeft aan dat in alle gemeenten hetzelfde besluit voorligt. De wethouder licht toe dat er discussie is ontstaan over de verdeelsystematiek van de kosten. Dit is echter niet meegenomen in de voorliggende wijzigingen van de gemeenschappelijke regeling KempenPlus.

  21. 8

    Besluit

    -

    Er wordt geen gebruik gemaakt van de rondvraag.

  22. 9

    Besluit

    Met dankzegging aan alle aanwezigen sluit de voorzitter de vergadering om 20:57 uur.

    Besluitvorming over de geagendeerde raadsvoorstellen vindt plaats op 19 december 2024.